• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ville bara skriva av mig

I

Inte medlem

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Är inte medlem och har därför inte möjlighet att skriva i de "friare" delarna av forumet. Ville bara skriva av mig. Just nu raserade allt. Har varit spelberoende sedan jag var 15 år. Har blivit skuldsatt flera gånger. Har även under mina år blivit miljonär 2 gånger. Ena gången hann jag inte ens ta ut pengarna. Hade 2.5 miljoner på Leovegas, spelades upp samma kväll. Andra gången hade jag 4 miljoner och fick ut dessa. Betade av alla skulder och hade 3.5 miljoner kvar. En förmögenhet och verkligen när man var så ung. Funderade på att skaffa bostad centralt, tyvärr var bankerna rätt kräsna med lån eftersom jag var såpass ung, låg deklarerad inkomst och ensam sökande. Ville inte pynta in allt i en lägenhet. Levde som en kung i ungefär ett halvår. Investerade på börsen och fick okej avkastning. Ett halvår efter uttaget fick jag tillbaka spelsuget. Satte in 100 000 och därefter spårade det. Spelade upp allt inom loppet av 3 dagar, tog ut allt från avanza. Helt förstörd tog jag massa lån. Dessa spelade jag upp på några minuter efter jag fick in lånen på kontot. Hade då ej möjlighet att betala tillbaka dessa så lånade av familjen. Sammanlagda lån låg på ca 400 000. Fortsätte spela upp min lön och lånen från familjen. Vann till slut stort igen och betalade tillbaka rubbet. Lättnaden sköljde över. En månad senare när lönen rullade in fick jag suget. Satte in pengarna och spelade upp dom. Lånekarusellen började igen. Några månader senare behövde jag låna av familjen igen för att gå runt. Nu med lån på ca 500 000 inklusive privata. Bestämde mig för att aldrig spela igen. Betade sakta av lånen och spelade kanske för en 500 då och då. Ett år senare när min UC var ren och ca 200 000 i synliga skulder och ett riktigt bra UC-score(Hade 300 000 i smålån med sjukränta) sökte jag samlingslån på 350 000, fick under 4.5% ränta med 350 000. Drömmen för en som behövt låna och haft utgifter på över 25 000-30 000 i månaden. Betalde majoriten av skulderna med dessa pengar men eftersom jag behövde lite mer ansökte jag om ett till, fick ränta på 8%. Ville ju ha lite pengar över efter jag betalat in allt så såklart tog spelsuget tag i mig. Satte in 20 000. Gissa vad som hände. Spelade upp allt på loppet av 3 timmar. Tog lån efter det och nu sitter jag med totalt ca 1.3 miljoner i skulder. Snitträntan ligger väl strax över 10%. ENDAST mina fasta låneutgifter uppgår till 22 000 i månaden. Roligt när hela en ung vuxen liv är förstört och förmodligen resten av livet också. Får se vad det blir av mig men tack för all läsning på detta forum och ber om ursäkt om allt inte flyter på speciellt bra. Skriv av mig i sorg och frustration.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Molly89

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 Mars 2020
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
Hej!
Är inte medlem och har därför inte möjlighet att skriva i de "friare" delarna av forumet. Ville bara skriva av mig. Just nu raserade allt. Har varit spelberoende sedan jag var 15 år. Har blivit skuldsatt flera gånger. Har även under mina år blivit miljonär 2 gånger. Ena gången hann jag inte ens ta ut pengarna. Hade 2.5 miljoner på Leovegas, spelades upp samma kväll. Andra gången hade jag 4 miljoner och fick ut dessa. Betade av alla skulder och hade 3.5 miljoner kvar. En förmögenhet och verkligen när man var så ung. Funderade på att skaffa bostad centralt, tyvärr var bankerna rätt kräsna med lån eftersom jag var såpass ung, låg deklarerad inkomst och ensam sökande. Ville inte pynta in allt i en lägenhet. Levde som en kung i ungefär ett halvår. Investerade på börsen och fick okej avkastning. Ett halvår efter uttaget fick jag tillbaka spelsuget. Satte in 100 000 och därefter spårade det. Spelade upp allt inom loppet av 3 dagar, tog ut allt från avanza. Helt förstörd tog jag massa lån. Dessa spelade jag upp på några minuter efter jag fick in lånen på kontot. Hade då ej möjlighet att betala tillbaka dessa så lånade av familjen. Sammanlagda lån låg på ca 400 000. Fortsätte spela upp min lön och lånen från familjen. Vann till slut stort igen och betalade tillbaka rubbet. Lättnaden sköljde över. En månad senare när lönen rullade in fick jag suget. Satte in pengarna och spelade upp dom. Lånekarusellen började igen. Några månader senare behövde jag låna av familjen igen för att gå runt. Nu med lån på ca 500 000 inklusive privata. Bestämde mig för att aldrig spela igen. Betade sakta av lånen och spelade kanske för en 500 då och då. Ett år senare när min UC var ren och ca 200 000 i synliga skulder och ett riktigt bra UC-score(Hade 300 000 i smålån med sjukränta) sökte jag samlingslån på 350 000, fick under 4.5% ränta med 350 000. Drömmen för en som behövt låna och haft utgifter på över 25 000-30 000 i månaden. Betalde majoriten av skulderna med dessa pengar men eftersom jag behövde lite mer ansökte jag om ett till, fick ränta på 8%. Ville ju ha lite pengar över efter jag betalat in allt så såklart tog spelsuget tag i mig. Satte in 20 000. Gissa vad som hände. Spelade upp allt på loppet av 3 timmar. Tog lån efter det och nu sitter jag med totalt ca 1.3 miljoner i skulder. Snitträntan ligger väl strax över 10%. ENDAST mina fasta låneutgifter uppgår till 22 000 i månaden. Roligt när hela en ung vuxen liv är förstört och förmodligen resten av livet också. Får se vad det blir av mig men tack för all läsning på detta forum och ber om ursäkt om allt inte flyter på speciellt bra. Skriv av mig i sorg och frustration.

Här behöver du inte skämmas för något och alla förstår hur fel det kan bli här inne.
Hur gammal är du?
 

Stignich

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
20 September 2012
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Känner igen mig!
Har en liknande bakgrund förutom att jag aldrig vunnit sådär stort. Lyckades samla på mig totalt skulder på ca 1,5milj men har sedan ett år tillbaka en beviljad skuldsanering och mår betydligt mycket bättre nu.

Vad har du gjort för att komma ur missbruket?
Pratar du öppet om ditt missbruk?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Alltså hur i hela friden har du för det första vunnit så stort? När jag var som värst vann jag ändå aldrig speciellt mycket. Det handlade alltid bara om 10000-40000.

Kämpa på hur som helst. Vi är många i precis samma situation.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Hej!
Är inte medlem och har därför inte möjlighet att skriva i de "friare" delarna av forumet. Ville bara skriva av mig. Just nu raserade allt. Har varit spelberoende sedan jag var 15 år. Har blivit skuldsatt flera gånger. Har även under mina år blivit miljonär 2 gånger. Ena gången hann jag inte ens ta ut pengarna. Hade 2.5 miljoner på Leovegas, spelades upp samma kväll. Andra gången hade jag 4 miljoner och fick ut dessa. Betade av alla skulder och hade 3.5 miljoner kvar. En förmögenhet och verkligen när man var så ung. Funderade på att skaffa bostad centralt, tyvärr var bankerna rätt kräsna med lån eftersom jag var såpass ung, låg deklarerad inkomst och ensam sökande. Ville inte pynta in allt i en lägenhet. Levde som en kung i ungefär ett halvår. Investerade på börsen och fick okej avkastning. Ett halvår efter uttaget fick jag tillbaka spelsuget. Satte in 100 000 och därefter spårade det. Spelade upp allt inom loppet av 3 dagar, tog ut allt från avanza. Helt förstörd tog jag massa lån. Dessa spelade jag upp på några minuter efter jag fick in lånen på kontot. Hade då ej möjlighet att betala tillbaka dessa så lånade av familjen. Sammanlagda lån låg på ca 400 000. Fortsätte spela upp min lön och lånen från familjen. Vann till slut stort igen och betalade tillbaka rubbet. Lättnaden sköljde över. En månad senare när lönen rullade in fick jag suget. Satte in pengarna och spelade upp dom. Lånekarusellen började igen. Några månader senare behövde jag låna av familjen igen för att gå runt. Nu med lån på ca 500 000 inklusive privata. Bestämde mig för att aldrig spela igen. Betade sakta av lånen och spelade kanske för en 500 då och då. Ett år senare när min UC var ren och ca 200 000 i synliga skulder och ett riktigt bra UC-score(Hade 300 000 i smålån med sjukränta) sökte jag samlingslån på 350 000, fick under 4.5% ränta med 350 000. Drömmen för en som behövt låna och haft utgifter på över 25 000-30 000 i månaden. Betalde majoriten av skulderna med dessa pengar men eftersom jag behövde lite mer ansökte jag om ett till, fick ränta på 8%. Ville ju ha lite pengar över efter jag betalat in allt så såklart tog spelsuget tag i mig. Satte in 20 000. Gissa vad som hände. Spelade upp allt på loppet av 3 timmar. Tog lån efter det och nu sitter jag med totalt ca 1.3 miljoner i skulder. Snitträntan ligger väl strax över 10%. ENDAST mina fasta låneutgifter uppgår till 22 000 i månaden. Roligt när hela en ung vuxen liv är förstört och förmodligen resten av livet också. Får se vad det blir av mig men tack för all läsning på detta forum och ber om ursäkt om allt inte flyter på speciellt bra. Skriv av mig i sorg och frustration.

Liknande situation, betalar av på mina skulder. 1,7 mkr från början - nu 1,5 ungefär.

du är inte ensam, finns en hel drös av oss. Det viktiga är att du söker hjälp, vänner, familj, självavhjälpsmöte och vård. Vilket som, men någon form av hjälp vore bra tror jag.

Och jag förstår att allt känns åt helvete just nu men det kommer bli bättre om du tillåter det. Jag tror på dig och att du kan styra upp ekonomin tids nog utan spel. Relationerna kan du också bygga upp igen
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Sitter liknande båt. Ren och skuldfri med 600.000 på kontot en gång i tiden. Men inte fasiken slutade jag spela då.
Idag miljonskuld och finns allt som oftast inte många kronor på kontot efter räkningarna är betalda.

Spelfri i ca 1 år nu. Väntar på att min uc är nollad, ska se till att krediterna är nollade med i september. Sen blir det 2 samlingslån x 350-400k till bättre ränta än vad som finns på alla mina lån idag.´

Efter det börja tokamortera i ett par år när jag kommit ner i månadskostnad.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Pengarna verkligen flyger när man kör höga insatser. Oavsett är beteendet detsamma, vi kan inte sluta när vi väl börjat.
 

No1knows

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Håller helt med all föregående skribenter. Du är absolut inte ensam!! Har heller aldrig vunnit såna summor, men vann 150k en gång, spelade upp det ungefär lika fort som det kom in på kontot. Vi kan helt enkelt inte sluta när vi väl har börjat, vi måste inse det. Prata öppet om spelmissbruk, samt att du måste söka hjälp, var ärlig med din situation och missbruk! Speciellt till din familj, även fast det känns tungt så backar som alltid upp en.

Spärra allt du kan, trustly, spelpaus, helst inte ha bank id eller Mastercard/visa heller. Det här fixar du, tids nog. Du har absolut ingenting att skämmas över tycker jag, alla har vi någonting i bagaget, ingen är felfri.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Samma här. Har skulder på ca 1,6 mkr och har spelat bort miljoner från två bostadsaffärer etc. Det är aldrig för sent att ta tag i det. Jag önskar att jag hade gjort det tidigare -men ser fram emot att vara skuldfri om tio år ca, när jag närmar mig 50. Det går att komma dit, om man jobbar för det.
Lider med dig och känner din ångest -du är verkligen inte ensam.
 

kott32

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
28 Maj 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej,

här har vi en till i båten. Samma skuldsumma.
Flera återfall och aldrig vågat prata med någon på riktigt. Jag brukar läsa här i forumet för att inte känna mig så ensam och få lite hopp... gjort det i flera år.

Idag skrev jag ett brev till en släkting, att jag inte orkar mer.
Livrädd för att resten av familjen ska få veta. Känns som att jag hellre dör.

åkte hem gick en promenad. Hörde inget på timmar sen ringde hon. Förstående och ledsen för min skull men ska försöka hjälpa mig på rätt bana så jag får terapi. Vet inte alls hur jag ska klara livet. Har inte betalt något denna månad och har 0 kr. Då fick jag ändå 50.000 i lön denna månad men hade inte betalt förra månaden heller.
Jag har aldrig haft pengar egentligen men nu inser jag att allt eftersom mitt beroende blev värre så har jag varit tvungen att skaffa högre inkomster vilket resulterat i bättre tjänster och jobbutveckling plus extra jobb. Utan spelskulder skulle jag ha runt 30.000 efter räkningar är betalda. Sjukt. Jag är van att leva på marginalen.. sen Lönen i april så har jag spenderat 750 kr på två mathandlingar och inget annat för fanns inga pengar och nu ännu mindre med sjukt lång tid kvar till barnbidrag. Varför gör man så här mot sig själv och andra i familjen som drabbas?

tycker mest synd om mitt barn som inte får det livet hon förtjänar med en sån värdelös förälder.

För en stund sedan anmälde jag mig till kbt via 1177. Vart börjar man ens när man går dit sen? Jag vet inte vad jag ska säga...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp